Title
Саморегулација код особа са интелектуалном ометеношћу
Creator
Dučić, Bojan Z., 1979-
Copyright date
2016
Object Links
Select license
Autorstvo 3.0 Srbija (CC BY 3.0)
License description
Dozvoljavate umnožavanje, distribuciju i javno saopštavanje dela, i prerade, ako se navede ime autora na način odredjen od strane autora ili davaoca licence, čak i u komercijalne svrhe. Ovo je najslobodnija od svih licenci. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/deed.sr_LATN Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Committee report
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 30.3.2017.
Other responsibilities
mentor
Gligorović, Milica, 1966-
član komisije
Kaljača, Svetlana, 1966-
član komisije
Đurić-Zdravković, Aleksandra
član komisije
Golubović, Špela, 1966-
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Alternative title
Self-regulation in persons with intellectual disability
Publisher
[Б. З. Дучић]
Format
305 листова
description
Специјална едукација и рехабилитација - Олигофренологија / Special Education and Rehabilitation - Oligofrenology
Abstract (sr)
Саморегулација се одређује као способност супресије деловања дистрактора и усмеравања сопствених когнитивних, емоционалних и бихевиоралних капацитета ка остваривању унапред дефинисаног циља. Током шездесетих годинa прошлог века јавља се повећано интересовање за концепт саморегулације, јер је утврђено да су стратегије које се примењују при организовању сопствених потенцијала значајно повезане са постигнућем у различитим животним областима, између осталог, и са успехом у остваривању социјалних односа.
У овом раду формулисана су три циља:
(1) утврдити ниво усвојености социјалних вештина, пажње, егзекутивних функција и саморегулације код особа типичног развоја (ТР) и особа са интелектуалном ометеношћу (ИО),
(2) утврдити повезаност капацитета пажње и базичних компонената егзекутивних функција са нивоом усвојености вештина саморегулације код особа ТР и особа са ИО,
(3) утврдити повезаност пажње, базичних компонената егзекутивних функција и саморегулације са нивоом развијености социјалних адаптивних вештина...
Abstract (en)
Self-regulation is defined as an ability to suppress distracters and to direct personal cognitive, emotional, and behavioral capacities towards achieving a previously set goal. The interest in the concept of self-regulation increased in the 1960s, when it was determined that the strategies applied in organizing personal potentials were significantly related with achievements in different life areas, including the success in developing social relationships.
The following three objectives were formulated in this research:
(1) to determine the acquisition level of social skills, attention, executive functions, and self-regulation in typically developing persons (TD) and persons with intellectual disability (ID),
(2) to determine the relation of attention capacities and basic components of executive functions with the acquisition level of self-regulation skills in TD persons and persons with ID,
(3) and to determine the relation of attention, basic components of executive functions, and self-regulation with the acquisition level of social adaptive skills...
Authors Key words
саморегулација, интелектуална ометеност, социјалне вештине, радна меморија, самоконтрола
Authors Key words
self-regulation, intellectual disability, social skills, working memory, self-control
Classification
376:159.923.5(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Саморегулација се одређује као способност супресије деловања дистрактора и усмеравања сопствених когнитивних, емоционалних и бихевиоралних капацитета ка остваривању унапред дефинисаног циља. Током шездесетих годинa прошлог века јавља се повећано интересовање за концепт саморегулације, јер је утврђено да су стратегије које се примењују при организовању сопствених потенцијала значајно повезане са постигнућем у различитим животним областима, између осталог, и са успехом у остваривању социјалних односа.
У овом раду формулисана су три циља:
(1) утврдити ниво усвојености социјалних вештина, пажње, егзекутивних функција и саморегулације код особа типичног развоја (ТР) и особа са интелектуалном ометеношћу (ИО),
(2) утврдити повезаност капацитета пажње и базичних компонената егзекутивних функција са нивоом усвојености вештина саморегулације код особа ТР и особа са ИО,
(3) утврдити повезаност пажње, базичних компонената егзекутивних функција и саморегулације са нивоом развијености социјалних адаптивних вештина...
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.