Title
Тамбурашка музика у Новим Саду: однос музике и места у антрополошкој перспективи
Creator
Antunović, Aleksandar, 1989-
CONOR:
64088841
Copyright date
2025
Object Links
Select license
Bez licence - direktna primena zakona
License description
Ako ne izaberete neku od licenci, vaše zaštićeno delo može biti korišćeno samo u okviru opštih ograničenja autorskih prava. Na taj način ne dozvoljavate komercijalno ni nekomercijalno korišćenje, naročito reprodukciju, distribuciju, emitovanje, dostupnost i obradu dela. Izbor Creative Commons (CC) licence promoviše diseminaciju vašeg dela. Za više informacija: http://creativecommons.org.rs/licence
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 27.11.2025.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filozofski fakultet
Alternative title
Tamburitza music in Novi Sad: the relationship between music and place from an anthropological perspective
Publisher
[А. Р. Антуновић]
Format
205 стр.
description
Етнологија и антропологија - Антропологија музике / Ethnology and anthropology - Anthropology of music
Abstract (sr)
Ова дисертација почива на схватању да тамбурашка музика носи одређена значења која указују на њено место у културном идентитету града Новог Сада. Са тим у вези, основна хипотеза овог рада је да музика има капацитет и моћ да утиче на стварање представе о месту, што је покушано да се прикаже кроз релацију тамбурашке музике и идентитета града Новог Сада. Дисертација се базира на резултатима истраживања спроведеног у Новом Саду у периоду од 2018. до 2025. године. Основни истраживачки метод коришћен за потребе рада је квалитативни приступ, који је подразумевао интервјуе спроведене са наменски одабраним испитаницима. Њихови ставови и поимања изнесени у разговорима употребљени су као главни материјал за реконструкцију односа тамбурашке музике и једне димензије идентитета Новог Сада. Осим квалитативног, за потребе израде дисертације обављено је и квантитативно истраживање у виду анкете, чији су резултати послужили као пропратни (помоћни) материјал. Лично учествовање у животу испитане заједнице и тамбурашке музике у Новом Саду дало ми је иницијалну идеју за основну хипотезу овог истраживања, која релацију тамбурашке музике и идентитета града Новог Сада смешта у контекст теорије о улози музике у конструкцији локалног идентитета, тј. идентитета места. Такође, ангажованост и активно учешће у животу заједнице послужило је као добар повод за праћење, маркирање и документовање оних ситуација, мишљења и ставова који су препознати као интегрални део основне теме истраживања и тако настали материјал – посматрањем са учествовањем, употребљен је као пропратна грађа и још један аспект приступа перцепцијама позиције тамбурашке музике у изградњи локалног идентитета. У раду је, поред перцепција односа музике и места, анализирана сва грађа која садржи поимање тамбурашке музике као културног феномена у различитим облицима. Све димензије перципирања овог музичког облика као културне појаве – емоције, жанр, колективни идентитет, међусобно су испреплетене и рад не претендује да их у потпуности раздвоји, већ да их анализира као целину и на тај начин пружи нека виђења улоге тамбурашке музике у конструкцији идентитета града Новог Сада из антрополошке перспективе.
Abstract (en)
This dissertation is grounded in the understanding that tamburitza music carries specific meanings that indicate its place within the cultural identity of the city of Novi Sad. In this regard, the central hypothesis of this study is that music possesses the capacity and power to shape representations of place, a perspective examined here through the relationship between tamburitza music and the identity of Novi Sad.The dissertation is based on the findings of research conducted in Novi Sad between 2018 and 2025. The primary research method applied was a qualitative approach, involving interviews with purposefully selected participants. Their perspectives and interpretations, articulated in these conversations, served as the primary material for reconstructing the relationship between tamburitza music and one dimension of Novi Sad’s identity. In addition to the qualitative component, a quantitative survey was also carried out, the results of which served as supplementary material. Participation in the everyday life of the studied community and in the practice of tamburitza music in Novi Sad provided the initial inspiration for the central hypothesis of this research. This hypothesis situates the relationship between tamburitza music and the identity of Novi Sad within the theoretical framework concerning the role of music in the construction of local identity, i.e., the identity of place. Furthermore, active engagement in community life created an opportunity to observe, identify, and document situations, opinions, and attitudes recognized as integral to the core theme of this study. Such material—gathered through participant observation—was employed as supporting data and as an additional perspective on how tamburitza music is positioned in the construction of local identity. In addition to exploring the nexus between music and place, this dissertation analyzes material that represents tamburitza music as a multifaceted cultural phenomenon. The interconnections among emotions, genre, and collective identity are complex and inseparable. This study does not isolate these elements but considers them holistically to gain a better understanding of tamburitza music’s contribution to identity construction in Novi Sad from an anthropological perspective.
Authors Key words
град, идентитет, Нови Сад, тамбурашка музика
Authors Key words
city, identity, Novi Sad, tamburitza music
Classification
316.7:[785:780.614.11(497.113 Novi Sad)(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Ова дисертација почива на схватању да тамбурашка музика носи одређена значења која указују на њено место у културном идентитету града Новог Сада. Са тим у вези, основна хипотеза овог рада је да музика има капацитет и моћ да утиче на стварање представе о месту, што је покушано да се прикаже кроз релацију тамбурашке музике и идентитета града Новог Сада. Дисертација се базира на резултатима истраживања спроведеног у Новом Саду у периоду од 2018. до 2025. године. Основни истраживачки метод коришћен за потребе рада је квалитативни приступ, који је подразумевао интервјуе спроведене са наменски одабраним испитаницима. Њихови ставови и поимања изнесени у разговорима употребљени су као главни материјал за реконструкцију односа тамбурашке музике и једне димензије идентитета Новог Сада. Осим квалитативног, за потребе израде дисертације обављено је и квантитативно истраживање у виду анкете, чији су резултати послужили као пропратни (помоћни) материјал. Лично учествовање у животу испитане заједнице и тамбурашке музике у Новом Саду дало ми је иницијалну идеју за основну хипотезу овог истраживања, која релацију тамбурашке музике и идентитета града Новог Сада смешта у контекст теорије о улози музике у конструкцији локалног идентитета, тј. идентитета места. Такође, ангажованост и активно учешће у животу заједнице послужило је као добар повод за праћење, маркирање и документовање оних ситуација, мишљења и ставова који су препознати као интегрални део основне теме истраживања и тако настали материјал – посматрањем са учествовањем, употребљен је као пропратна грађа и још један аспект приступа перцепцијама позиције тамбурашке музике у изградњи локалног идентитета. У раду је, поред перцепција односа музике и места, анализирана сва грађа која садржи поимање тамбурашке музике као културног феномена у различитим облицима. Све димензије перципирања овог музичког облика као културне појаве – емоције, жанр, колективни идентитет, међусобно су испреплетене и рад не претендује да их у потпуности раздвоји, већ да их анализира као целину и на тај начин пружи нека виђења улоге тамбурашке музике у конструкцији идентитета града Новог Сада из антрополошке перспективе.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.
