Title
Драмски и позоришни метод Николаја Кољаде
Creator
Jeknić, Lana, 1993-
CONOR:
73531401
Copyright date
2023
Object Links
Select license
Autorstvo-Nekomercijalno-Bez prerade 3.0 Srbija (CC BY-NC-ND 3.0)
License description
Dozvoljavate samo preuzimanje i distribuciju dela, ako/dok se pravilno naznačava ime autora, bez ikakvih promena dela i bez prava komercijalnog korišćenja dela. Ova licenca je najstroža CC licenca. Osnovni opis Licence: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/deed.sr_LATN. Sadržaj ugovora u celini: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/rs/legalcode.sr-Latn
Language
Serbian
Cobiss-ID
Theses Type
Doktorska disertacija
description
Datum odbrane: 28.12.2023.
Other responsibilities
Academic Expertise
Društveno-humanističke nauke
University
Univerzitet u Beogradu
Faculty
Filološki fakultet
Alternative title
ǂThe ǂdramatic and theatrical method of Nikolay Kolyada
Драматический и театральный метод Николая Коляды
: doctoral dissertation
докторская диссертация
Publisher
[Л. Г. Јекнић]
Format
280 стр.
description
Наука о књижевности, театрологија - Руска књижевност, руски театар / Science of literature, theatrology - Russian literature, Russian theatre
Abstract (sr)
Овај рад је посвећен анализи кључних елемената драмског и позоришог стваралаштва Николаја Кољаде, који омогућавају сагледавање целовите слике уметничког света овог аутора, као и његове методологије. Уводни део представља осврт на Кољадину личну и стваралачку биографију и пружа увид у до сада остварене пројекте и постигнућа, како на плану драмског стваралаштва, тако и у оквиру рада у свом приватном позоришту „Кољада-театар”. Поред преко 150 написаних драма, Кољадина највећа заслуга јесте његова школа – Уралска драмска школа.
У оквиру наредног поглавља посвећеног позоришном методу описан је Кољадин редитељски поступак и методологија рада са глумцем. Посебна пажња посвећена је карневалској естетици која доминира Кољадиним позоришним светом и начинима сценске реализације карневалских принципа – помоћу изразите театрализације и гротескних сценских решења. Показана је двојакост Кољадиног редитељског приступа позоришној представи, која варира од натуралистичко-реалистичког метода до постмодернистичког метода, који је уочљив пре свега у његовом раду на класичним драмским комадима.
Последња целина бави се анализом одређеног узорка Кољадиног драмског стваралаштва, одабраног у складу са актуелним позоришним репертоаром „Кољада-театра” у периоду од 2021. до средине 2023. године (Кољадине драме које је сам режирао на сцени свог позоришта), са освртом на поједине кључне драме из раног периода стваралаштва, које су од великог значаја за разумевање његовог драмског метода. Иако су усредсређене на исечак из живота обичног човека, оне узносе људска питања на ниво Вечног. Са једне стране, настављач Чеховљеве и Вампиловљеве традиције, заговорник великог руског реалистичког позоришта, са друге стране зачетник нове Уралске драмске школе – Кољада у свом методу спаја традиционално и савремено.
Authors Key words
Николај Кољада, „Кољада-театар”, драма, позориште, метод, позоришна представа, карневализација, „Мој свет”, Русија
Authors Key words
Nikolay Kolyada, "Kolyada-theatre", drama, theatre, method, theatrical performance, carnivalization, "My world", Russia
Classification
821.161.1.09-2 Koljada N. V.(043.3)
792.071.2.027 Koljada N. V.(043.3)
Type
Tekst
Abstract (sr)
Овај рад је посвећен анализи кључних елемената драмског и позоришог стваралаштва Николаја Кољаде, који омогућавају сагледавање целовите слике уметничког света овог аутора, као и његове методологије. Уводни део представља осврт на Кољадину личну и стваралачку биографију и пружа увид у до сада остварене пројекте и постигнућа, како на плану драмског стваралаштва, тако и у оквиру рада у свом приватном позоришту „Кољада-театар”. Поред преко 150 написаних драма, Кољадина највећа заслуга јесте његова школа – Уралска драмска школа.
У оквиру наредног поглавља посвећеног позоришном методу описан је Кољадин редитељски поступак и методологија рада са глумцем. Посебна пажња посвећена је карневалској естетици која доминира Кољадиним позоришним светом и начинима сценске реализације карневалских принципа – помоћу изразите театрализације и гротескних сценских решења. Показана је двојакост Кољадиног редитељског приступа позоришној представи, која варира од натуралистичко-реалистичког метода до постмодернистичког метода, који је уочљив пре свега у његовом раду на класичним драмским комадима.
Последња целина бави се анализом одређеног узорка Кољадиног драмског стваралаштва, одабраног у складу са актуелним позоришним репертоаром „Кољада-театра” у периоду од 2021. до средине 2023. године (Кољадине драме које је сам режирао на сцени свог позоришта), са освртом на поједине кључне драме из раног периода стваралаштва, које су од великог значаја за разумевање његовог драмског метода. Иако су усредсређене на исечак из живота обичног човека, оне узносе људска питања на ниво Вечног. Са једне стране, настављач Чеховљеве и Вампиловљеве традиције, заговорник великог руског реалистичког позоришта, са друге стране зачетник нове Уралске драмске школе – Кољада у свом методу спаја традиционално и савремено.
“Data exchange” service offers individual users metadata transfer in several different formats. Citation formats are offered for transfers in texts as for the transfer into internet pages. Citation formats include permanent links that guarantee access to cited sources. For use are commonly structured metadata schemes : Dublin Core xml and ETUB-MS xml, local adaptation of international ETD-MS scheme intended for use in academic documents.